دست نوشته های یک آدم خل و چل

دلم دیوانه شد٬ ای عاقلان آرید زنجیری که نبود چاره ی دیوانه جز زنجیر٬ تدبیری

دست نوشته های یک آدم خل و چل

دلم دیوانه شد٬ ای عاقلان آرید زنجیری که نبود چاره ی دیوانه جز زنجیر٬ تدبیری

عقشولانه های یک کودک

با اینکه بابایم می گوید دهانم هنوز بوی پفک می دهد ولی من تو را عاشق می باشم، ای دختر همساده! هر بار که با موهای دمب موشی ات به حیاط می آ یی تا لی لی بازی کنی و هی دماغت را بالا می کشی از بس هوا سرد می باشد، دل کوچک من خیلی قنج می رود.
ان روز که در اِستپ هوایی توپ را بالا انداختی که "کودک فهیم" و من سوزیدم، فهمیدم که در گلویت گیر کرده می باشم و اصلا فکر نمی کنم که تو از ممد فرنگیز خانوم اینا با آن کت شلوار مسخره اش خوشت
می آید. من از تو خیلی دلگیر می باشم از بس عباس اقای بقال محله لپ تو را کشید که "کوچولو چی می خوای؟" و تو بی حیایانه خندیدی و من تا صبح ماهواره ممد فرنگیز خانوم اینا را تماشا کردم که غیرت خونم نرمال شود.
من هر روز لب پنجره منتظرت می نشینم و با دستان کوچولویم هی گیتار می زنم که "چه خوشگل شدی امروز" و تو از سرویس مدرسه پیاده می شوی و در حالی که با راننده گنده بک سرویس بای بای می کنی و وسط کوچه مقنعه ات را در می اوری و من "دلم تنگه برادرجان" می خوانم و با سوزیدنم می سازم.
ان یکی روز که معلمتان "من بادام دارم" درس داد و تو گریان امدی که "دلم بادام می خواهد" من به تو خیلی بادام دادم و تو خندیدی و نفهمیدی که من به چه دلهره از اجیل فروشی سر کوچه بادام را دزدیدم و اقاهه به من گفت: فسقلی الدنگ
تو خیلی خوشگل قشنگ می باشی ولی هیچ وقت به زیبایی خانم معلم ما که فامیل سوفیالورن اینا می باشد
نمی رسی و بابایم عاشق او می باشد و به زودی با هم همسر می شوند و من خیلی خوشحال می باشم که خانم معلم عزیز که زنی زیبا و مهربان می باشد خیلی برای خوشبختی بابایم تلاش می کند"
خانم معلم می گوید:" تا همین جا بس می باشد. دیکته عقشولانه بهت گفتم که خسته نشوی!" من خیلی ناراحت می باشم که خانم معلم از احساسات پاک من سوء استفاده می کند و دیکته های بد اموزی می گوید از بس که همساده ما اصلا دختر ندارد.
خانم معلم می گوید:" من رفتم. به بابایت سلام برسان بگو پول این تدریس خصوصی ها را می کشم روی مهریه

امیر مهدی ژوله

خر تو خر

   این جا سنندج است.یک شهر کوچک که نمی دونی چه خبراس!!! اینجا یک خیابون داره که اسمش ششم بهمنه(البته بود)و حالا شده پاسداران! البته چرا شده دقیق مشخص نیست ولی من یه حدسایی از خودم در وکنم که جهت تنویر افکار عمومی به صورت زیر براتون توضیح پرت میکنم:

   تو این خیابون شکوفه های انقلاب و نوگلان آزادی از صب تا شب به صورت فعال مشغول پاسداری از وطن و شهر و زادگاه خودشونن به این صورت که به شغل شریف دل بده قلوه بستون مشغولن!!! خوب البته این شکوفه های انقلاب به دو دسته ی کلی پسرا و دخترا تقسیم می شن. که البته همین دخترا خودشون دودسته هستن. یه دسته که خیلی خودشون رو میگیرن و دسته ی دیگه خودشون رو خیلی میگیرن٬ خوب البت حق دارن چون اگه خودشونو نگیرن میفتن(کجا؟ تو دام پسرا)و پسرا هم که به دو دسته ی نامرد و بی معرفت تقسیم می شن یه دفه حس انسان دوستی شون گل می کنه و این دختره رو که افتاده دستشو می گیرن و بلندش می کنن(با انواع و اقسام ماشین). خوب بعد از یه مدت یه دفه دختره رو ول میکنن ولی این بار دختره با مخ میاد رو زمین و سرش به سنگ می خوره و میفهمه که از این به بعد باید خودشو بگیره. البته الان دخترا هم روش ول کردن و انداختن و با مخ کوبیدن به سنگو خوب فرا گرفتن.

   عارضم خدمتتون که این نوگلان به رشته های تحصیلی متعددی علاقه دارن. مثلا یه سری( ببخشید همه) به رشته ی راه و ساختمان علاقه ی وافری دارند به طوری که کارشون شده تو این خیابون راه رفتن و ساختمونا رو شمردن. یه سری به رشته ی فضانوردی علاقه دارن و بسیار در این زمینه فعالن به طوری که تقریبا تمام پارکهای سنندج به سکوی پرتاب به سیاره های گوناگون تبدیل شده!!!  البته یک سری هم هنر دوستن و به موسیقی علاقه ی زیادی نشون میدن که به دو دسته تقسیم میشن: یه دسته عاشقان سینه چاک امی نم یا به قول خودشون رپرها و یک سری هم کشته مرده های منسون خوشگله!!! یا همون بتال ها(ببخشید٬ متال ها)!البت این متال ها هم در فضانوردی یلی هستن واسه خودشون!!!

جایی نرین میرم دست به آب بر میگردم.......

ببخشید. داشت اصل کاریو یادم میرفت اینجا یه جایی داره به اسم گردنه ی صلوات آباد پر از طبیعت وحشی و بکر(خاک و سنگ و آسفالت و...!!!). همه از کوچیک و بزرگ جمعه ها میرن اوقات فراغتشون رو به گشت و گذار در طبیعت وحشی و دیدن موجودات اهلی( همدیگه) صرف میکنن!!!

خلاصه اینجا خر تو خره و ما هم (من و خودم) تو این خر تو خری اینقد تنها موندیم که خل شدیم بعدش چل شدیم و اومدیم این چرت  پرتا رو نوشتیم و دادیم تحویل شما!!!

خل و چل باشید